terror på elm street

hatar att börja ett inlägg så jag kör bara på ;)

vilma oh jag åkte in till stan vid strax efter 5 . hämtade ut biobiljetterna och köpte poppcorn ochså . sen vare bara att vänta på att filmen skulle börja. såg nämligen terror på elm street. den äckligaste och sjukaste film jag sätt. jag säger bara ni måste se den ! men ändå var den riktigt bra ! filmen slutade strax efter 8 . vi tog spårvagnen ner till reseoch tog 20.30 bussen hem. vi känder för att gå en ''promenad'' så det gjorde vi. kom hem runt 22.40 ?
satt oss och prata sen gjorde vi inte så mycket mer. vi somnade väl runt 2 ,kan jag tänka mig.

och idag gick vi väl upp vid 11. åt frukost sen drog vilma. och nu sitter jag här .

bästa kommentaren under filmen från en kille i raden över oss : ''hehe ,kan vi inte sänka lite?''
hahah skratta som fan .

lite om filmen.

det hadlar om ungdomar som gick på samma förskola när dom var små . där jobbade en trädgårdsmästare som heter Fred Kruger. barnen var hans allt. Men ibland tog han med dom ner till ''grottan'' som han kallade det. det var som ett rum under förskolan. han skärde barnen med knivar på olika ställen på kroppen. sen så berättade baren det för sina föräldrar och självklart så vart föräldrarna till barnen mycket arga och ville få tag i Fred . dom jagar honom in på ett område. där Fred sänger in dig i ett hus ,som föräldrarna omringat. en utan föräldrarna tänder på huset och Fred dör. sedan när ungdomarna växer upp. så går 5 utav dom på samma skola. dom märker efter ett tag att alla har samma drömmar. i drömmarna ser dom Fred som bränskadad ,och han försöker döda dom. om dom dör i drömen så dör dom i verkligheten. efter att 3 av dom 5 ungdomar som var vänner har dött. så försöker en utav dom som fortfaraande lever ,hitta dom andra som gått på samma förskola ,och se om dom har samma drömmar. och det visar sig att dom alla redan har dött .pågrund av drömmarna. i slutet av filmen tror tjejen och killen som överlevt att dom blivit av med Fred. men när tjejen kommer hem med sin mamma ,så dödar han hennes mamma. och han är tillbaka . det skulle inte ta slut förns dom 2 ochså dött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0